معرفی 7 خاصیت پروبیوتیک ها (بخش 1)
نوشته شده توسط : Soul society

۷خاصیت پروبیوتیک ها کدامند ؟

پروبیوتیک ها و اسهال

معمولا پروبیوتیکها به دلیل خاصیت پیشگیری از اسهال یا کاهنده شدت آن، شناخته می شوند. اسهال یکی از شایع ترین عوارض جانبی مصرف داروهای آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها، به صورت منفی تعادل باکتری های خوب و بد روده را به هم می زنند. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند در صورت مصرف آنتی بیوتیک، از موارد پروبیوتیک استفاده کنید تا دچار اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک نشوید.

نتایج مطالعات نشان می دهند مصرف پروبیوتیک کنار آنتی بیوتیک، بروز اسهال را کاهش می دهد. مصرف پروبیوتیک، حتی خطر بروز اسهال مسافرتی را نیز کاهش می دهد.

پروبیوتیک ها و بیماری های اعصاب و روان

نتایج ۱۵ مطالعه انسانی نشان می دهد مصرف مکمل های پروبیوتیک به مدت یک تا دو ماه ، می تواند به بهبود اضطراب، افسردگی، اوتیسم، اختلال وسواس اجباری و اختلال حافظه کمک کند. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم ماست یا کپسول پروبیوتیک نیز می تواند به درمان افسردگی، اضطراب و استرس کمک کند. مصرف پروبیوتیک به مدت ۸ هفته، سطح پروتئین واکنشی C که نشانگر التهاب ست و هورمون هایی مانند انسولین را در خون کاهش می دهد.

پروبیوتیک ها و سلامت قلب

پروبیوتیکها با کاهش سطح LDL کلسترول بد و فشار خون به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. نوع باکتری به خصوص که اسید لاکتیک تولید می کند با کاهش صفرای موجود در روده، باعث کاهش کلسترول می شود. صفرا در واقع مایعی است که از کلسترول ساخته شده و به هضم غذا کمک می کند. پروبیوتیکها با کاهش صفرا، از بازجذب آن در روده جلوگیری می کنند. مصرف ۲ تا ۸ هفته ماست پروبیوتیک، باعث کاهش ۴ درصدی کلسترول کلی و ۵ درصدی کلسترول بد خون LDL می شود. حتی در برخی مطالعات، مقدار کمی افزایش کلسترول خوب خون نیز گزارش شده است. پروبیوتیکها می توانند حتی در کاهش فشار خون نیز تاثیر داشته باشند. برای این منظور نیاز به مصرف روزانه ۱۰ میلیون واحد تشکیل دهنده کلونی CFUs به مدت ۸ هفته است .




:: موضوعات مرتبط: ویتامین و مکمل , ,
:: برچسب‌ها: اسهال , اضطراب , افسردگی , اوتیسم , پروبیوتیک , خاصیت پروبیوتیک , سلامت قلب , شیر خشک های پروبیوتیکی , غذاهای تخمیر شده , کولیت اولسراتیو , ماست پروبیوتیک , مشکلات گوارشی ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: